Duitse vandaal Rijksmuseum door rechter vrijgesproken

09/10/2013 – 07:35

Duitse vandaal Rijksmuseum door rechter vrijgesproken

De 22-jarige Duitse toerist die in juli werd aangehouden op verdenking van het vernielen van een zeventiende eeuws rustbed in het Rijksmuseum, is vrijgesproken.

Het is niet bewezen dat de schade aan het waardevolle museumstuk is veroorzaakt door toedoen van de jongen, oordeelt de Amsterdamse rechtbank dinsdag. De jongen ging bij zijn bezoek aan het museum ‘voor de grap’ op het bed liggen.

xxxxxx

De jongen, die in de buurt van het Rijksmuseum stond, is na die constatering aangehouden. Twee dagen zat hij vast in een Nederlandse cel, om vervolgens terug te mogen keren naar zijn thuisland.

lees hele artikel op:

Elsevier.nl – Duitse vandaal Rijksmuseum door rechter vrijgesproken.

1. One Response to “Duitse vandaal Rijksmuseum door rechter vrijgesproken”

2. Rijksmuseum: je vraagt je af hoe dat mallotige besluit om aangifte te doen tot stand kwam. Echt het Rijksmuseum op z’n smalst. Bad publicity.

By TC on Oct 9, 2013